• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasą WZ dotrzemy do granicy miasta

Krzysztof Koprowski
3 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Obecne zakończenie poszerzonej ul. Kartuskiej (Trasy W-Z) za obwodnicą - skrzyżowanie z ul. Otomińską. Obecne zakończenie poszerzonej ul. Kartuskiej (Trasy W-Z) za obwodnicą - skrzyżowanie z ul. Otomińską.

Trasą W-Z w najbliższych latach dotrzemy do granicy z gminą Żukowo. Gdańsk przygotowuje dokumentację dla inwestycji, która zakłada poszerzenie ul. Kartuskiej po zachodniej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do czterech pasów. Będzie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.



Czy zachodni odcinek Trasy W-Z powinien być bezkolizyjny

Najnowszym fragmentem "wuzetki" jest obecnie odcinek między ul. tzw. Nową Gronostajową zobacz na mapie GdańskaOtomińską zobacz na mapie Gdańska wraz z przebudowanym węzłem z obwodnicą (inwestycja GDDKiA). Droga była realizowana w okresie przygotowań Gdańska do Euro 2012. Teraz miasto chce trasę kontynuować w ramach wsparcia unijnego do 2020 r.

Przedłużenie Trasy W-Z ma również posiadać dwie dwupasowe jezdnie, przy czym ruch nie będzie się już odbywał bezkolizyjnie, jak na wcześniejszym odcinku. Dzięki temu wjazd do miasta będzie nieco ograniczany i stopniowany sygnalizacjami świetlnymi. Propozycja takich rozwiązań pojawiła się już wiele lat temu - skrzyżowania kolizyjne widnieją np. w studium z 2007 r.

Czytaj też: Debata towarzysząca pracom nad nowym studium: Jak będziemy poruszać się po Gdańsku przyszłości?

Na odcinku o długości 3,2 km (z czego 2,9 w granicach administracyjnych miasta) powstanie pięć skrzyżowań. Są to, licząc od ul. Otomińskiej, skrzyżowania z ulicami: tzw. Nową Inżynierską, Nowatorów, tzw. Nową Stokokłosy, Bysewską oraz drogą lokalną w gminie Żukowo, gdzie nastąpi przejście do przekroju jednojezdniowego dwupasowego.

Czyta też: Plany zagospodarowania m.in. dla osiedla przy ul. Nowej Inżynierskiej

Istniejący i planowany przebieg Trasy W-Z. Istniejący i planowany przebieg Trasy W-Z.
Wszystkie skrzyżowania z wyjątkiem ul. Bysewskiej, gdzie przewiduje się wyspę centralną, planuje się w formie skrzyżowań skanalizowanych. Sygnalizacja pojawić się ma na wszystkich skrzyżowaniach w Gdańsku, zaś w gminie Żukowo "w razie potrzeby".

Wzdłuż rozbudowanej ul. Kartuskiej przewidziano też równolegle tzw. drogi serwisowe do obsługi znajdujących się bezpośrednio przy ulicy nieruchomości. Pojawi się nowe oświetlenie oraz pozostała infrastruktura techniczna typu: sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, deszczowa, sieć gazowa, telekomunikacyjna itp. Planuje się także zastosować ekrany akustyczne oraz rozbudować zbiornik retencyjny przy ul. Maszynowej.

Czytaj też: Ta woda nas chroni i pozwala wypocząć. Zbiorniki retencyjne na potokach w Trójmieście

Dla pieszych przewiduje się na całej długości chodniki o szerokości co najmniej dwóch metrów (odsunięte od jezdni co najmniej 1,5 m) po stronie południowej. Tu też powstanie wydzielona droga rowerowa. Po stronie północnej przewiduje się ciągi pieszo-rowerowe.

Wzdłuż drogi wykonane zostaną zatoki autobusowe, wyposażone w wiaty.

Dalszy fragment "wuzetki" także będzie wyposażony w ekrany akustyczne, chodniki i infrastrukturę dla rowerów. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że nie zabraknie środków na bieżące utrzymanie. Nz. fragment W-Z w Kokoszkach. Dalszy fragment "wuzetki" także będzie wyposażony w ekrany akustyczne, chodniki i infrastrukturę dla rowerów. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że nie zabraknie środków na bieżące utrzymanie. Nz. fragment W-Z w Kokoszkach.
Inwestycja może być etapowana. Etap I zakłada odcinek Otomińska - Nowa Stokłosy wraz ze skrzyżowaniem oraz tymczasowym powiązaniem ul. Smęgorzyńskiej zobacz na mapie Gdańska do Kartuskiej (W-Z). Etap II to odcinek Nowa Stokłosy - droga lokalna w gminie Żukowo.

- Zadanie podzielone zostało na dwa etapy, ale dokumentacja projektowa oraz wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnych złożony zostanie na całość inwestycji, tj. od ul. Otomińskiej do granicy miasta. Szacowany łączny koszt realizacji całej inwestycji wynosi ok. 120 mln zł. Realizacja inwestycji, czy to w pełnym zakresie, czy w podziale na etapy uzależniona będzie od przyznania miastu dofinansowania - informuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Obecnie inwestycja jest na etapie złożonego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Należy mieć na uwadze, że jest to jeszcze dość wczesny etap inwestycji i z tego powodu niektóre rozwiązania prezentowane w artykule mogą ulec zmianie.

Uzyskanie uzgodnień oraz opracowanie kompletnego projektu budowlanego planowane jest do końca I kwartału przyszłego roku. Uzyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej planowane jest na II/III kw. 2016 r.

Inwestycja ma być współfinansowana ze środków unijnych - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20 (oś priorytetowa IV - infrastruktura drogowa dla miast).

Otwarcie najnowszego odcinka Trasy W-Z pod koniec 2011 r.

Opinie (133) 3 zablokowane

  • (4)

    Słuszną politykę obrano :)

    • 63 21

    • niech w końcu zrobią ten wiadukt na chełmie przy srebrzysku (3)

      • 2 6

      • Mogą zrobić, ale tylko w stronę obwodnicy.

        W drugą stronę to nie ma za bardzo sensu - będzie jeden wielki korek.

        • 5 0

      • Nie czepiam się ale... (1)

        Srebrzysku???

        • 7 0

        • cmentach to cmentarz

          po co drążyć temat :)

          • 4 1

  • Świetnie ! jaram sieee (2)

    • 48 15

    • samozapłon.

      polecam. widziałem. trochę krzyku i jednego dziwnego mniej.

      • 4 4

    • jeszcze Żukowo zaorać i będzie git
      tam od zawsze nic się nie dzieje, zamiast miedzy rondami zrobić dodatkowy pas, to zrobili park na grubą kasę!! do tego powiększyć dolne rondo do turbinowego to koło wodne i kwiatki sadzą
      takie cyrki tylko w Żukowie

      • 0 7

  • Zlikwidować drogi, budować ścieżki dla rowerów, już w Gdyni na Stryjskiej to zrobili (18)

    Precz z rowerowym terroryzmem. Niech rowerzyści zapakują ze 100 paczek na rower i pedałują do klienta skoro rower buduje gospodarkę. Świat by się bez samochodu nie rozwinął, nie wiem, dlaczego ekoterroryści myślą inaczej.
    Na Stryjskiej dziesiątki kierowców stoją w dłuższym korku, bo jeden pedalarz na godzinę przepedałuje nową ścieżką. To jest ekologia, że samochody stoją przez jednego pedalarza w korku i trują? Kto tak myśli? Może do tego potrzeba Euro 8, którego żaden samochód po 10 latach nie będzie w stanie spełnić, bo nikt zużytego DPF nie wymieni na nowy po 5 latach za 10 tysięcy złotych tylko po to, że ekolodzy mają taki kaprys. Mnie taka kasa nie swędzi i DPF zdemontowałem - niech Diesel kopci, niech pedalarzowi na ścieżce śmierdzi, jeszcze mu zakopcę!

    • 75 139

    • Ale masz wygiete styki staryyyyyy o nieeeee

      Stryjska od maja będzie jednokierunkowa,wszystko bedzie doskonale więc nie pruj.

      • 17 20

    • a Ty zapakuj 100 paczek do swojego Matiza (4)

      też się nie da, co? A co do Twojego DPF - kiedyś jeszcze zapłacisz za trucie ludzi. Obyś sam dostał raka.

      • 13 20

      • masz Pan/Pani rację ale żeby od razu ludzi ku chorobom gnać (3)

        • 6 5

        • wycinanie DPF to właśnie gnanie ludzi w choroby (1)

          tak samo jak palenie śmieci, używanie przemysłowych farb w mieszaniach czy stosowanie podejrzanej chemii w spożywce. Dlatego niech każdy z takimi dobrymi pomysłami męczy się z tym, co funduje innym.

          • 9 11

          • jakim ku*asem trzeba być, żeby oszczędności przedkładać nad zdrowie

            Polak. Inny niech ma gorzej, żebym ja miał taniej. Zdychajcie truciciele.

            • 6 3

        • sami się gnają, ale czy polactwo (nie Polacy) się przyzna, że szkodzi sobie i innym?

          • 1 2

    • zapraszam zdesperowanego pana do Pekinu, będzie pan szczęśliwie oddychał spalinami i kroił powietrze zgodnie ze swoim światopoglądem. Pozdrawia, szczęśliwi i przepełniony endorfinami rowerzysta :)

      • 9 8

    • O rany. jednak w internecie jest sporo świrów

      Nikt tegoi nie kontroluje. wiesz, w sumie napisałeś takie rzeczy, na które są paragrafy. Podaj nazwiskoi adres, nie wstydź się, ja chętnie zgłoszę gdzie trzeba. Tylko boję się, że orzekną żeś niepoczytalny.

      • 11 5

    • alez masz chlopie frustracje i toczysz piane z pyska jakbys dlugo na powietrzu nie byl. (4)

      powinienes rower kupic to i zdrowia ci przybedzie i powroci pozytywne myslenie a tak sie kisisz jak ogoras w puszce to i mozg masz niedotleniony. Pobiegaj , pojedz na rowerze wsrod przyrody i spojrzysz na swiat bardziej kulturalnie..... Widzisz do czego cie samochod doprowadzil ?.. do frustracji , depresji , stresu , potem cie zona porzuci , dostaniesz zawal i do piasku a ci na rowerach maja przed soba piekne zycie i moga kobiety piekne spotkac jadac . Nie bedzie ci smutno jakbys zszedl i potem spoczywajac w otchlani bys widzial ze na cmentarzu ludzie jezdza wesolo na rowerach i dlatego dluzej pozyja ? ).......przemysl swoje zachowanie i pokochaj rowerzystow !

      • 12 6

      • Rower tak, sam jeżdżę ale dla zdrowia w lesie a nie ww mieście (3)

        w lesie, a nie w mieście wśród wrogo nastawionych kierowców i spalin! Nie siedzę tylko w puszce, mam rower, motocykl i szczupłą sylwetkę, bez brzuszka mimo siedzącej pracy.
        Ścieżki rowerowe w lesie - jestem za, nowa ścieżka na bulwarze oddzielona od pieszych - też za, super pomysł. Można coś dobrego zrobić, ale nie zwężyć ruchliwą drogę i zrobić ścieżkę, tego nie pojmuję!
        Nie pojmuję też tych, co pedałują 20km/h środkiem drogi krajowej poza zabudowanym bez możliwośći wyprzedzenia tworząc korek. Nie oszczędzam im płynu do spryskiwaczy!

        • 4 8

        • a ktoś powinien Ci nie szczędzić pały za uszkodzenie ciała

          tak debilu, pryskanie po oczach jest uszkodzeniem ciała.

          • 6 5

        • to moze tiry powinny miec jakies armatki wodne i nie oszczedzac kierowcow np. Opla Corsy

          bo taki zawalidroga jedzie.

          • 5 1

        • Sam se jedź autem - wara od rowerzystów !!! W chamski sposób narzucasz

          innym czym maja jeździć i gdzie. W lesie sam pomykaj na rowerze ! Ja nie mam ochoty stać w korkach, szukać miejsca do zaparkowania, i sprawy, zakupy czy inne rzeczy załatwiam na rowerze.

          I wara ci od Stryjskiej - wielki poszkodowany się znalazł. Sytuacja na Stryjskiej jest taka sama jaka była przed pasami. Więc nie twórz tu rewelacji.

          Jesteś w środku wielkiego pędu Polaków do aut i to one wzajemnie się korkują. Każdy chce jechać autem - to masz co masz.

          A jak taki mocny w pisaniu jesteś to czemu się nie pytasz o rejon Droga Gdyńska / Wielkopolska / Zwycięstwa, gdzie na krótkim odcinku Wielkopolskiej auta jadące w kierunku Sopotu cały czas powinny mieć do swojej dyspozycji dwa pasy, a nie jeden, od Akacjowej.

          Jeśli jedziesz Stryjską i skręcasz w prawo w Zwycięstwa to po cholerę nie odbijasz na Drogę Gdyńską z Ronda Brzeskiego jak ci tak na Stryjskiej ciężko. Tu na niej powinno się zwyczajowo jeździć na wprost do Legionów lub w lewo na Zwycięstwa w kierunku centrum Gdyni.

          I pytanko - tu autobusy 152, W i inne nie przeszkadzają ci jak stają na przystanku "SKM Redłowo" ?

          Jak jesteś nerwus to zmień pracę !

          P.S. Ochlapanie mnie na rowerze to proces sądowy przeciwko tobie i nie wygrasz go, bo jestem dobry w te klocki.

          • 5 1

    • Użytkownik obywatel robi herbatę z wody po pierogach,

      • 4 4

    • Nie chciało się nosić teczki, trzeba dźwigać woreczki, obywatelu.

      • 1 1

    • rozumiem, ze kazdy kierowca w samochodzie w Trojmiescie wiezie 100 paczek (1)

      nie wiedzialem, ze jest az tylu kurierow.

      • 7 3

      • nie, on wozi do pracy słuchawki i laptopa

        a ponieważ tyłek przyrósł do fotela, to szuka usprawiedliwienia

        • 4 1

    • Sam jesteś potrójnym, chamskim pedalarzem, w dodatku ignorantem i kłamcą !

      Po co ci tam szerszy pas, skoro nie ma szans na dwa w jednym kierunku. Więc nie z pasa rowerowego są tam ... korki ? Znam tę ulicę i co jak z 15 aut naturalnie stanie przed czerwonym, bo w końcu przed Zwycięstwa to co ? Już histeryzujesz że to korek ?

      • 2 0

  • Nie wierzę (27)

    Najgłupsze rozwiązanie z możliwych. Za 120 mln robić gminie Żukowo 4 pasy, a potem zdziwko, że na dole AK co rano korki... nie lepiej fopiąć linię kolejową z Glincza do stacji PKM Kiełpinek?

    • 92 74

    • Przecież zaraz obok do Żukowa będą lecieć 4ry pasy Obwodnicy Metropolitarnej...

      • 20 4

    • dokłądnie. Miast ostawia na większy napływ samochodów do centrum (2)

      ale poroniony pomysł. do czego to zmierza? Proponuję wyburzyć starówkę i zasypać Radunię zeby była większa przepustowość. Już i tak hałas i smród nie do zniesienia.

      • 24 13

      • (1)

        No tak Żukowo to taka metropolia, ze ilośc ich samochodów przewyższa ilośc samochodów mieszkańców Gdańska! Rzeczywiście AK korkuje sie wlasnie przez nich! Hahaha , a na poważnie , zeby takie rzeczy wypisywać należałoby najpierw podeprzeć sie odpowiednimi badaniami ruchu. Choćby statystyką tablic rejestracyjnych stojących co rano n AK do Łostowickiej. Sam jestem z Gdańska, ale bądźmy rzetelni w ocenach...

        • 4 5

        • wystarczy popatrzeć na rejestracje i wszystko jasne - badania potrzebne nie są

          • 2 2

    • Podatki (3)

      A zastanawiałeś się kiedyś kto pracuje na podatki, które gdańskie firmy płacą? Lwia część podatków CIT pozostaje w mieście siedziby. Na drugi raz pomyśl nim zaczniesz kolejną wojenkę Gdańsk - Kaszuby.

      • 7 17

      • no zastanawiałem się... (2)

        ... przecież napisałem, że te pieniądze lepiej odbudować łącznik Kiełpinek-Kokoszki-Leźno-Stara Piła- Żukowo- Glincz. Za jednym zamachem załatwiasz sprawną komunikację szynową pomiędzy Karczemkami i Kokoszkami a Centrum (ostatnio wielka pyskówka była o 167), dowóz do fabryk w Parku Maszynowa (chyba nie chcesz, aby te wszystkie firmy np. fabryka drewnianych domów na TIR-ach cały swój towar zwoziła z Obwodnicy), obsługujesz wielkie podmiejskie wsie typu Niestępowo, Przyjaźń, Leźno i jeszcze skracasz Kartuzom/Kościerzynie czas przejazdu do Gdańska.

        Wojenka gdańsko-kaszubska? Odbudowa tej kolei to same korzyści. A budowa tych dwóch pasów to tylko smród, spaliny, ekrany i oczywiście jeszcze większy koras na skrzyż. AK x Łostowicka i AK x 3 Maja. A dodaj do tego jeszcze kwestie parkowania, spalin, komplikowania życia pieszym... a po co? Tylko po to, by sobie Janusz z Żukowa wjechał autostradą aż do Galerii Radunia na zakupy.

        • 20 4

        • Janusz nie zrozumie

          Przeciez kupil niedawno Passata i chcialby nim jezdzic. Czemu mu zabraniasz? Cale zycie marzyl o samochodzie i wreszcie ma, a ty mu chcesz zabrac i kazac jechac szybciej pociagiem :(

          Kanalio!

          • 15 7

        • życie

          Życie nie jest takie proste. Człowiek musi do pracy, w szkolnych świetlicach nie ma miejsc, więc dzieci trzeba odbierać jak kończą lekcje. Niestety tylko auto pozwala na szybkie przemieszczanie się. Czy sam jeździsz do pracy komunikacją? masz dzieci i inne obowiązki? wszystko wydaje się proste, prawda? zrobić linię kolejową.

          komuś, kto powyżej pisze o januszach nawet nie chce mi się odpowiadać. jakość jego wypowiedzi świadczy, że gardzi ludźmi spoza miasta, to jego problem i niech się sam z nim zmaga :)

          • 4 3

    • Ilość samochodów będzie ta sama. (7)

      Ale da się przynajmniej wyjechać bez problemu z miasta. Nie przybędzie nagle 2x ludzi jeżdżących z Żukowa tylko dlatego że droga będzie miała 2 pasy zamiast jednego.

      • 18 16

      • przybędzie później, zawsze tak się dzieje (2)

        • 13 5

        • (1)

          Żukowo ma 3 tys mieszkańców! A Gdańsk 430tys. No to teraz Żukowianie napewno zakorkują Gdańsk. Buahahaha

          • 3 3

          • Żukowo ma więcej mieszkańców niż Sopot

            Kiedyś Sopot miał 49 tys. mieszkańców, teraz tylko 38 tysięcy.
            Żukowo ma około 40 tys. mieszkańców. W każdym razie ten rząd wielkości.

            • 2 0

      • jesli ludzie mieszkajacy w miescie zobacza, ze tu tylko halas i smrod to w koncu sie wyprowadza

        bo przeciez i mniejsze podatki i tansze domy za miastem. Dodatkowo - taka ladna droga dojazdowa - male korki od kiedy zbudowano dodatkowe pasy.

        No i nagle sie okazuje, ze jednak nie tak dobra droga i ze robi sie problem i scisk na drodze. A przeciez miala byc taaaaka przepustowosc.

        • 9 1

      • no jak nie, jak tak (2)

        ... po pierwsze, nie ludzi, tylko samochodów. Nie należą do rzadkości sytuacje, kiedy na 4 osobową rodzinę są 3 lub 4 samochody. Bo zdecydowana większość ludzi z Żukowa, Niestępowa, Leźna, Pępopwa i innych wiosek to ludzie, co się wyprowadzili na wieś, ale żyją i pracują w mieście. Po co Gdańsk ze swoich pieniędzy miałby robić im wygodną drogę?

        ... po drugie: dobry dojazd poza miasto zachęca kolejne osoby do wyprowadzki, bo mogą mieć 150 m2 domu w Otominie, a nie 75 m2 mieszkania we Wrzeszczu, czy Oliwie. I OK, nikt nie broni mieszkać gdzie się chce i jak się chce. Ale wiedziały gały co brały. To jest nie fair domagać się teraz dojazdu autostradowego; chcesz mieszkać pośród pól i łąk, to weź na klatę, że masz do cywilizacji 60-80 minut. A zakłady przemysłowe o większej skali chcą mieć dojazd właśnie koleją - leszcze TIR-ami mogą się kawałek Kartuską przeturlać.

        Za 120 mln można o wiele pożyteczniejsze rzeczy dla Gdańska zrobić...

        • 11 5

        • (1)

          To nie jest domaganie sie czegoś nowego tylko kontrakt. Miasto Gdańsk zobowiązało sie do poszerzenia Kartuskiej w zamian za zamknięcie Słowackiego do Rębiechowa.

          • 0 6

          • gdzie i kiedy sie zobowiazalo do tego?

            Kto konkretnie, jaka uchwala?

            Poprosze o wiecej konkretow.

            • 2 2

    • (8)

      Znowu specjaliści ruszyli do klawiatur..

      Po pierwsze omawiana trasa na odcinku Żukowo - węzeł Karczemki jest drogą krajową nr 7, i to się nigdy nie zmieni, więc droga będzie budowana z funduszu GDDKiA.

      Po drugie fala samochodów z Pojezierza Kaszubskiego w kierunku Pobrzeża Kaszubskiego nie rozkłada się w całości na trasie WZ aż do dolnego odcinka, znaczna część samochodów dojeżdża do obwodnicy i dalej w kierunku Gdynii lub Łodzi. Również niemała część w Kokoszkach kieruje się w lewo w stronę Słowackiego do lotniska lub Wrzeszcza.

      Nie rozumiem jak można negować budowę dróg stanowiących szkielet komunikacyjny nie tylko województwa ale w tym przypadku również kraju (droga krajowa).

      • 12 9

      • Czy dzisiaj sa tam jakies straszne korki? (6)

        Jaki ruch tranzytowy odbywa sie na tym odcinku drogi krajowej? Bardzo popularna relacja dla ruchu ciezarowego Kokoszki - Zukowo a moze Zukowo - Warszawa?

        Badzmy powazni...

        • 3 10

        • (2)

          Tak, są codziennie. największe w piątki (weekendowe wyjazdy). Latem paraliż.

          • 9 2

          • A w ktorym miejscu korek dokladnie powstaje? (1)

            Bo wiesz, jak w wannie zapchany odplyw, to nie ma co powiekszac wanny - woda szybciej nie zleci.

            Dla kogo ma to byc droga? Dla Gdanszczan? Czy moze jedynie za gdanskie pieniedze? To moze lepiej postawic tam na kolej, skoro samochodem jezdzi sie tak wolno i wiecxzne korki.

            UWAGA: lepiej nie bedzie. Fizycznie niemozliwe, aby w Gdansku zbudowac wiecej drog, tam gdzie sa potrzebne.

            • 3 4

            • Filozofie... coś gdzieś kiedyś usłyszałeś i próbujesz powtarzać ale skutek słaby.

              Korek zazwyczaj zaczyna się przed zwężeniem, tuż za węzłem Karczemki. W korku stoją nie tylko mieszkańcy powiatu kartuskiego, ale również mieszkańcy Kokoszek, Kiełpina Górnego, tranzyt do zakładów położonych na terenach przemysłowych. Fala samochodów, dzięki dwóm pasom będzie w miarę płynna i po każdym skrzyżowaniu: Otomińska, Nowatorów, Geodetów, Smęgorzyńska, coraz mniejsza. Inwestorzy chętniej zainwestują na terenach dobrze skomunikowanych z obwodnicą. A korek w stronę Pojezierza Kaszubskiego rzeczywiście przesunie się za granice Gdańska, więc Kaszubi których tak nie cierpisz nie zyskają. Zadowolony?

              • 3 2

        • (2)

          Poważnie to polecam ten odcinek w godzinach szczytu komunikacyjnego. 7km w 45 minut? Codziennie! To jest poważne?

          • 3 1

          • A gdzie owy korek dokladnie powstaje?

            • 2 1

          • a to ciekawe, bo ponoc PKM jadaca do Kartuz w godzine to straszny slimak

            i nie warto bylo budowac. A tu sie okazuje, ze wylot na Kaszuby zapchany i sie strasznie wolno jezdzi. To ja juz nie rozumiem.

            Dobudowanie tych pasow nie pomoze zbyt wiele. Korek jest na poczatku i na koncu drogi, a nie w trakcie. Jesli samochody moglyby wjechac swobodnie do miasta (a tego sie juz nie udrozni, bo zwyczajnie nie ma tam miejsca), to inne nie stalyby w kolejce.

            • 2 1

      • Zgadzam sie ze wszystkim poza jednym: Ta droga nie bedzie budowana z funduszy GDDKiA, bo Gdańsk jest miastem na prawach powiatu. Zgodnie z prawem w tego typu miastach tylko autostrady i Ekspresowki buduje GDDKiA . Za resztę czyli ulice o numerach dróg krajowych i wojewódzkich w granicach obszaru miasta odpowiada w100% miasto.

        • 4 0

    • ekstra pasy to wydaja sie optymalne mniej wiecej do kokoszek - masz tam wpiecie w nowatorow - tam jest juz sporo zakladow. ulatwiloby to transport zakladow za obwodnica

      pociagnac niby dalej... ale czy warto az tak wspomagac zukowo?

      • 0 2

    • Trza zrobić łaskę zamiejscowym.

      W Gdańsku niech PO dziurach jeżdżą!

      • 0 6

  • Robić robić (2)

    To może być ostatni dzwonek na pieniądze z UE... zanim nas wyrzucą

    • 96 15

    • Nie musza wyrzucać, od 2017 nie będzie już dotacji,

      a pozostaną jedynie długi (zacziągnięte w niemieckich bankach) do spłacenia za te inwestycje.

      • 6 4

    • nie wyrzuca nas, bo juz od nastepnej perspektywy finansowej bedziemy wiecej wplacac niz dostawac

      nie mowiac, ze przez ostatnie lata wcale nie dostawalismy tyle wiecej.

      Dowod: gdybysmy wplacali 1/3 tego, co dostajemy rozwieszonoby plakaty informujace o tym na kazdym rogu (tak jak wszedzie sa plakietki "zbudowano za unijne"). Nikt nigdy nie zestawia kwoty jaka dostalismy z kwota skladki.

      Ostatnio widzialem zestawienie, ze przez ostatnie lata wychodzilismy delikatnie pod kreska (14 mln przyszlo, 15 kosztowalo). Niedlugo bedzie to juz zdecydowanie na niekorzysc dla nas.

      • 4 3

  • A co ze skrzyżowaniem przy Łostowickiej (9)

    Tam zrobić most, żeby chociaż w stronę obwodnicy dało sie po ludzku dojechać.

    • 96 17

    • Zaginęła dokumentacja? (1)

      Od wielu lat są przygotowane nasypy i zbrojone fundamenty pod podpory zaplanowanego wiaduktu nad skrzyżowaniem Alei AK i ul. Łostowickiej. Część prac jest już wykonanych, wystarczy dokończyć zapomnianą inwestycję.

      • 11 7

      • Te waly ziemne to pod najazdy wiaduktu sa?

        Zawsze sie zastanawialem nad ich przeznaczeniem.

        • 3 3

    • A jaka ta rzeka płynie że chcesz most? (3)

      • 21 2

      • Rzeka blaszaków

        płyną z punktu A do B, a czasem też do C.

        • 15 3

      • Przykład lewactwa i popapraństwa (1)

        Dla wielu most jest tym samym co wiadukt i słusznie zwracasz uwagę - też byłem ignorantem i też ktoś mi kiedyś zwrócił uwagę, i dzisiaj też razi mnie taka ignorancja. Ale sens wypowiedzi raf - popieram.

        Podobno przepis, że nie można dostać unijnych pieniędzy na inwestycje zapoczątkowane za komuny, ale fakt posadzenia drzew między jezdniami Armii Krajowej w miejscu, gdzie prędzej czy później będzie nasyp dojazdowy na wiadukt nad Łostowicką... to przykład lewactwa i popapraństwa.

        • 4 4

        • Jakiego lewactwa?

          Pogielo cie do konca? Jesli juz to czysta prawilnosc.

          To, ze wielu ludzi nie potrafi odroznic mostu od wiaduktu nie znaczy, ze nalezy rezygnowac z prawidlowego jezyka. Jezyk ma swoja funkcje i istotnym jest, aby uzywac slow w znaczeniu jakie maja.

          Inaczej jezyk traci funkcje informacyjna i nie mozna juz dluzej sprawnie sie porozumiewac.

          • 3 1

    • A gdzie rzeka?

      Znawco, mosty to są przeprawy nad przeszkodami wodnymi, bądź wąwozami.
      Nad liniami komunikacyjnymi to się buduje wiadukty lub estakady!

      • 6 0

    • niby staniesz w wiekszym korku na dole AK. ale rozumiem, ze samochody z havla jadace w strone moreny by to przepuscilo

      jestem za

      • 1 1

    • Most vs. wiadukt

      zbyt rozgarnięty to ja może nie jestem, ale aby odróżnić most od wiaduktu wystarczy zapamiętać: mosty są nad rzekami (czy tam innymi wodami), wiadukty nad wszystkim innym

      • 3 0

  • południe Gdańska (11)

    niech zajmą się lepiej południem Gdańska, bo osiedli nabudowali a dróg nie ma !!!

    • 53 45

    • Widziały gały co brały. (1)

      • 28 10

      • ech
        oni przynajmniej placa podatki na miejscu.
        zaraz ktos powie, ze nie zameldowani
        to placa przynajmniej podatek od nieruchomosci, a i zakupy robia w gdansku a nie w zukowie czy dalej...

        i nie przesadzajmy, z komuny tez skomunikowano zaspe, zabianke... musi byc jakas polityka wzgledem nowych dzielnic

        • 2 3

    • a kto nabudował? miasto czy dewelopery? (7)

      pretensje do deweloperów, a nie tanie mieszkania kupują a potem płacz do miasta

      • 24 12

      • Miasto wyznacza plan zagospodarowania (6)

        • 6 5

        • i każe budować już teraz? czy tylko czeka aż jaśniepaństwo się wprowadzi i zacznie budować im drogi (5)

          • 2 3

          • Otóż mędrcu zas...anym obowiązkiem "władz" miasta jest służenie obywatelom. (4)

            Jeśli miasto rozbudowuje się na południe, to powinna być tam zapewniona infrastruktura dla tych obywateli.

            • 7 5

            • Otoz nie miasto, a deweloperzy na zapotrzebowanie rynku (3)

              Bledem miasta bylo pozwalanie na stawianie tam czegokolwiek.

              natomiast podpowiem skad sie wziela tak niska cena tamtejszych mieszkan - to koniec swiata. W cene kazdego metra wliczone jest to, ze mieszka sie de facto na zapchanej blokami wsi.

              • 4 5

              • a co ciebie obchodzi niska cena, wieś z bloczkami czy cokolwiek innego? (2)

                zal du.pe sciska, bo mieszkasz z mama i babcia w falowcu? Jesli ludzie kupili legalnie mieszkanie (i - jak zauwazyl przedmowca - zgodnie z planem zagosp.) i jesli placa miastu podatki, to miasto ma obowiazek traktowac ich na rowni z innymi.

                • 4 8

              • no właśnie tak jak napisałeś "jeśli płacą podatki"

                tylko że większość nie płaci ich w Gdańsku tylko w Elblągu, Olsztynie, Bydgoszczy, Iławie czy Brodnicy

                • 4 2

              • panie "ex-poludnie"

                ani nie mieszkam z mama, ani w falowcu.

                Natomiast zwyczajnie uwazam, ze cena za mieszkanie w tamtej czesci miasta byla tak niska, bo to fatalnie skomunikowana czesc.

                O ile uwazam, ze powinno sie to poprawiac to z olbrzymim naciskiem na komunikacje zbiorowa. Indywidualny transport samochodowy nie rozwiaze problemow komunikacyjnych.

                Nigdzie na swiecie nie rozwiazal w miastach > 500k mieszkancow. Jesli sie myle, to poprosze przyklady.

                • 2 1

    • no cóż

      pretensje trzeba mieć do siebie i do dewelopera że się kupiło dom czy mieszkanie na obrzeżach bez dróg, tyle w temacie

      • 5 0

  • a na końcu wszyscy się zatrzymają na rondzie w Żukowie (4)

    bo nie wiedzieć czemu miejscowość nie może się doczekać południowego obejścia w stronę Kościerzyny i Kartuz po polach i nieużytkach

    • 95 8

    • w Żukowie żądzi zrzeszenie. (1)

      Oni do tej pory nie zdobyli ani centa jakichkolwiek środkóœ unijnych. a niedługo kończą się te środki. No ale jak to mówią - jacy mieszkańcy taka władza. Za to dopłaty dostaną za nieużytki.

      • 12 2

      • obwodnica powstałaby gdyby nie ludzie którzy jej nie chcą

        zorientowani wiedzą o co chodzi

        • 14 3

    • (1)

      W ramach budowy obwodnicy metropolitalnej powstanie południowa obwodnica Żukowa w standardzie GP a więc takim jak obecnie odcinek od węzła Karczemki do Łostowickiej. Będzie więc dokładnie tak jak piszesz.

      • 6 0

      • a dlaczzego te Kaszuby nie wystarały sie przez 20 lat o pieniądze na tąinwestycjęe?

        tylko chodzą i żebrzą, jak rumuni. sami niech coś zrobią wreszcie. To gdzie oni w końcu mają tą stolicę? w Kartuzach czy w Gdańsku?

        • 1 2

  • Czy zachodni odcinek Trasy W-Z powinien być bezkolizyjny (4)

    tak, dzięki temu więcej aut wjedzie do miasta i na odcinek między obwodnicą i Łostowicką
    57%

    Chyba ktoś zapomniał że potem i tak są światła, najpierw na Łostowickiej a potem 3 Maja.

    Haha chyba chcecie szybciej w dłuższym korku stać.

    • 43 8

    • a wiesz że twoje pytanie jest retoryczne? (3)

      niedawno była ankieta: czy gdyby była komunikacja za darmo, dobra, wygodna, itp., to przesiadłbyś się do niej ze swojego samochodu? Odpowiedź (prawie wszyscy) - NIE. Nic dodać i nic ująć. Nic nie powstrzyma tej rzeki bez zakazów. Nie da się inaczej. No ale pomarzyć sobie można. Ja uważam, że rządzi jakieś lobby samochodowo-przestępcze. Mają wpływ na władzę. Jak bowiem wytłumaczyć brak logiki? Rozum podpowiada, analizuje sytuację i wywodzi wnisoki. A tutaj jest zupełnie inaczej. Jak więc inaczej można to zinterpretować?

      • 12 2

      • podpowiem (1)

        Rządzi układ projektowo-budowlany, najlepsza kasa w tym mieście idzie na infrastrukturę drogową każda nowa ulica to dziesiątki milionów na wybudowanie, utrzymanie i remonty a przy takich sumach lody kręcić najłatwiej

        Zdziwiłbyś jakie są powiązania rodzinne i towarzyskie.

        • 7 0

        • ale na budowy domów i ścieżek, parków, placów, rekreacji też byłyby przetargi.

          w tym wypadku nie ma różnicy. Tu jest jeszcze inne kolesiostwo, nie tylko firmy budowlane drogowe. Każdy widzi co się dzieje, a nikt nie reaguje. Ludzie krzyczą, biadolą, zgłąszają problem a władza uszy zasłania. Mają nas za idiotów? Co to za typki.

          • 3 1

      • o tylko zakazy i sam wie lepiej

        już takich mamy u władzy co wiedza co dla wszystkich dobre !!! Ja chce mieć wybór - będzie dobra komunikacja miejska to z niej skorzystam, jak mi szybciej rowerem czy autem to będę z nich korzystał. A teraz modny zamordyzm jak za Hitlera czy Bieruta.

        • 0 1

  • czyli jednak stawiamy na większy napływ samochodów do centrum miasta (2)

    Tak właśnie to wygląda. Ale i tak jest korek przy wyjeździe z chełmu do centrum.
    tam i tak będzie wąskie gardło.
    drogę poszerzyć, ale zróbice coś z tymi blaszakami wreszcie. Nie wiem, dajcie opłaty przy wyjeździe do missta na pozioimie 100 zł za samochód? Cokolwiek, aby te spaliniarze zostawiali swoje złomy przed miastem. Do czego0 zmierzamy? Samochody jadą przez wiochy, ale centrum jest dla ludzi a nie dla samochodów. I tyle w tym temacie. Jak widzę, nic nie da się zrobić bez zakazów. Ludzie i tak wykorzystają słabości i kruczki. Potrzebna jest władza, która ma jaja.

    • 42 44

    • Z jednej strony mowia o zrownowazonym rozwoju miasta

      ale koniecznie chca je rozlac na boki do oporu.

      Nie wiem, o co w tym chodzi, ale sytuacja smierdzi.

      • 10 4

    • jasne - narodowy socjalizm tryumfuje

      zamknąć się w swoim grajdołku - obcy be, tylko my jesteśmy ci wybrani, władza ma wiedzieć lepiej co komu potrzebne - idee socjalizmu wiecznie żywe

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane